1403-02-08 08:47
374
0
89751
فرماندار کلاله:

 نیازمند اعتبارات برای کاهش خسارات سیل هستیم

 فرماندار کلاله گفت: بارش باران در کلاله علاوه بر مزایایی که داشت، ۸۸۳ میلیارد ریال هم به شهرستان خسارت زد که نیازمند اعتبارات برای جلوگیری از این اتفاقات هستیم.

 فرهاد شیبک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، گفت: متأسفانه در کنار مزایایی که بارش باران برای شهرستان بخصوص بخش کشاورزی دارد؛ بارش شدید آن نیز باعث خسارات میلیاردی در این شهرستان می‌شود که باید برای جلوگیری از این اتفاقات تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 وی یا اشاره به سیل چند روز اخیر در شهرستان، گفت: براساس برآوردهای انجام شده چند روز اخیر، بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه‌ها و جریان‌یافتن سیلاب به ۶ روستای اوقچی بزرگ و کوچک، گچی‌سو بالا و پایین، قره‌قاچ و قره ترناو ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد که اگر این اعتبارات که برای جبران خسارات صرف می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی صرف شود؛ مانع هدر رفت بیت‌المال خواهیم شد.

 وی افزود: بیشترین خسارات مربوط به معابر و آبروها است و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه‌ها هستیم؛ اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

 فرماندار کلاله ادامه داد: همانطور که در مصاحبه‌های گذشته نیز یاداور شدیم؛ بارندگی چند روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آبشستگی چهار نقطه از راه‌های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 به گفته وی، تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در ۲ نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس ۱۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه‌های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می‌شود.

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.